Nauczycieli akademickich naszej Uczelni serdecznie zapraszam do udziału w zdalnym szkoleniu wprowadzającym w zagadnienia dotyczące tutoringu akademickiego. Dla osób, którym to podejście jest bliskie, na listopad i grudzień 2025 r. zaplanowane zostały zajęcia w ramach Szkoły Tutorów Akademickich I stopnia, przygotowującej do pierwszych prowadzenia sesji tutoringowych (rozwojowych/naukowych) oraz włączenia się w prace związane z budowaniem zespołu tutorów na PRz.
Dla kogo?
Dla nauczycieli akademickich i kadry dydaktycznej Politechniki Rzeszowskiej, którzy:
- poszukują nowych, skutecznych metod pracy ze studentami,
 - chcą rozwijać relacyjne podejście do dydaktyki,
 - są otwarci na innowacje edukacyjne.
 
Liczba uczestników jest ograniczona (do 50 osób). Pierwszeństwo udziału mają nauczyciele akademiccy objęci wsparciem w ramach projektu RID (jest tam też Regulamin udziału w szkoleniach). Ze względu na wolne miejsca zachęcamy do aplikowania pozostałych nauczycieli.
Czym jest tutoring i dlaczego warto go poznać?
Tutoring to metoda pracy edukacyjnej oparta na relacji mistrz–uczeń, rozwijająca samodzielność, odpowiedzialność i motywację studenta. Sprawdza się tam, gdzie kluczowe są indywidualizacja podejścia, rozwój kompetencji miękkich i partnerska relacja w dydaktyce.
W programie:
- Wprowadzenie do idei tutoringu akademickiego
 - Przykłady wdrożeń na uczelniach technicznych
 - Praktyczne narzędzia i techniki tutorskie
 - Ćwiczenia i wymiana doświadczeń
 
Temat: Forum Tutoringu – Wprowadzenie do tutoringu akademickiego (zdalnie)
Data: 15.10.2025 r. godz. 10-13:30 (4x45min z przerwą 15 min)
Rejestracja poprzez formularz elektroniczny.



