Grupa 8 pracowników naszej Uczelni zakończyła dzisiaj pierwszą część szkolenia (16h) w ramach programu „Szkoła Tutorów Akademickich I stopnia”. Uczestnicy poznali zasady i kolejne etapy procesu tutorskiego, tworzyli kontrakty tutorskie, ćwiczyli zadawanie otwartych pytań, obserwowali trenerką w jej prowadzeniu pierwszej sesji tutoringowej oraz przeprowadzili na sobie pierwsze sesje tutoringowe (zarówno w roli tutorów, jak i podopiecznych). Całe szkolenie obejmuje łącznie 64 godzin zajęć i jest realizowane w formie 4 modułów.
Celem tego szkolenia jest pilotażowe wdrożenie tutoringu akademickiego na Politechnice Rzeszowskiej oraz przeprowadzenie w roku akademickim 2026 pierwszych procesów tutorskich z udziałem studentów – w ramach których pracownicy przeszkoleni w kursie będą pełnić rolę tutorów wspierających studentów w rozwoju naukowym i edukacyjnym. Działanie to jest finansowane z projektu RID finansowanego ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Metoda tutoringu zyskuje na popularności w uczelniach w Polsce jako instrument spersonalizowanego wsparcia studenta oraz jako element podnoszenia jakości kształcenia. Wdrożenie tutoringu przynosi korzyści zarówno dla studentów — m.in. poprzez indywidualne wsparcie, rozwój kompetencji metakognitywnych, lepsze ukierunkowanie działań naukowych i edukacyjnych — jak i dla uczelni — poprzez zwiększenie zaangażowania studentów, wzmocnienie relacji mentor-student oraz podniesienie jakości procesu dydaktycznego.
Jesteśmy przekonani, że realizacja tego szkolenia i późniejsze uruchomienie procesów tutorskich przyczyni się do dalszego rozwoju kultury dydaktycznej na Politechnice Rzeszowskiej, wspierając strategiczny cel, jakim jest podnoszenie jakości kształcenia oraz rozwój potencjału ludzkiego naszej Uczelni.
Zapraszamy pracowników i studentów do zainteresowania się programami tutorskimi. W ramach kampanii upowszechniającej będziemy sukcesywnie informować o postępach i planowanych działaniach.



